Friday, October 14

Letter to my future husband # 2

Dear '' suamiku , hubby , sayang , darling , buah hati , chagiah , honey , abeku ''





Bila awak bace ni , umur saya dah pun 18 tahun 14 hari . Yeah saya dah dewasa hehehe . Awak takkan terkejutkan macam first time awak bace surat ini .Saya menulis surat ni dalam keadaan sedara , sihat tubuh badan , mata pun tak sepet hehehe. Dah-dah awak bace yea isi surat ni .


Kalau kita dah nak kahwin :

  •   saya takut untuk menjadi milik orang
  •   saya takut saya akan jadi orang lain 
  •   saya takut untuk tidak dapat berikan komitmen 
  •   saya takut saya akan kehilangan '' personal freedom '' saya

Saya ni anak manja . Anak ayah , anak ibu . Walaupun begitu , saya tetap seorang gadis , anak , perempuan yang pandai berdikari dan saya sukakan itu . Saya ada ego yang tinggi . Saya ada perkara yang saya suka , cara dan impian saya sendiri . 


Bila kita dah kahwin :

  • perlukah saya bangun awal dari awak ?
  • perlukah saya bangun sambil buat muka comey didepan awak ?
  • bolehkah saya tido bila saya berasa mengantuk dan tanpa perlu mengikut masa tido awak 
  • perlukah saya pakai baju lawa-lawa didepan awak ?
  • perlukah saya mengucapkan selamat tinggal kepada '' KERORO '' saya , dan memberitahu dia bertapa saya sedih yang saya tak boleh tido bersamanya lagi 
  • perlukah saya membuang semua barang-barang cute saya 
  • bolehkah saya menonton '' keroro gunso '' ? moleh kan ?
  • bolehkah saya menonton '' Pretty Little Liars dan Gossip Girls sebelum tidur ?
  • bolehkah saya menjadi seorang anak , gadis , perempuan yang berjaya ? 

Bakal suami saya tahu saya ni gatal tak sudah . Kecik-kecik dah fikir pasal hal kahwin hehehe . Tapi saya hanya nak awak tahu yang saya sayang awak hehehe 





2 comments: