Thursday, April 14

my ambition.


Hi & Assalamualaikum.

Selamat malam semua , aku nak tanya korang semua ada cita-cita tak ? Mestila ada kan ? Tapi aku macam tak de , aku tak tahu sebenarnya aku nak jadi ape .Dulu bila cikgu tanya nak jadi ape bila besar murid-murid ? Jawapan murid yang sangat typical ''doktor '' cikgu , ''polis'' cikgu . 

Masa aku form one , aku nak jadi doktor . Form 2 nak jadi tailor . Form 3 nak jadi fashion designer . Form 4 kononya nak jadi accountant form 5 nak jadi guru sebab tengok teacher ajar best giler . Sekarang tak tahu nak jadi ape ? Tak tahu mana satu pilihan dihati . Bila cakap kat ayah yang aku nak jadi pertenak ikan ayah sangat gembira sebab aku mewarisi bidang pekerjaan beliau.Ayah aku kerja bidang perladangan kiranya ade la kena mengena jugak . Bila cakap kat ibu yang aku nak jadi dentist ibu cukup gembira sebab akhirnya ade juga waris dia yang nak mengikuti pekerjaan beliau . ibu aku kerja dibidang kejururawatan tapi anak-anaknya tak seorang pun yang minat jadi nurse.sebab kitaorang tahu sangat bertapa susah pekerjaan itu.

Paling yang membuatkan aku pening bila sedara-mara menyibuk menentukan masa depan aku . Gila alergi la , bila datang rumah je tanya da buat keputusan ke nak belajar bidang ape ? dalam hati da maki hamun da.teruk kan aku ni ?  yela weyh ibu dengan ayah aku tak pernah paksa adik beradik aku yang lain ikut pilihan diorang ni sedara mara yang lebih-lebih pulak . 

Kalau aku kata cita-cita aku nak jadi isteri yang misali okay tak ? ataupun cita-cita aku nak kahwin dengan orang kaya pastu aku jadi seorang suri rumah yang bahagia boleh tak ? hehehe . k bai aku nak tido mimpi bakal suami aku , harap-harap aku mimpi abang Korea hehehe :)


1 comment:

  1. nisa pon bercita cita jadi isteri dan ibu yg mithali . HAHAHA xDD

    ReplyDelete