Friday, March 25

makan ubat ikut b*****



Hi & Assalamualaikum.





selamat pagi . hari ni aku nak cerita pasal ubat . okay , masa aku kecik-kecik dulu aku selalu demam . setiap tahun demam , setiap bulan demam , setiap minggu demam ,  dalam seminggu demam berapa kali  la . pokoknya setiap bulan mesti akan ponteng sekolah . best wei , asyik-asyik cuti . bila datang sekolah semua kawan tanya '' nape ko tak datang banyak hari dah wei '' aku jawab la demam . dame kata '' yeke demam ? '' what the hei orang dah kate demam , demam la . tak percaya suda kaw yang rugi dapat dosa pulak tu sebab fitnah orang hahaha.




pastu dalam berape tahun kemudian , aku kena buat operation . gilerr excited sebab dapat masuk bilik bedah padahal aku yang kene bedah . ibu bilang aku ade sakit ''tonsel ''  *gini ke eja dia ? abaikan okay  . tonsel means anak tekak . kalau anak tekak aku membesar tu tandanya aku nak demam dan bila aku nak demam anak tekak aku mesti membesar . bila aku demam segala ubat-ubatan akan dimasukkan kedalam mulut aku . 

cakap jujur ni , ade sekali tu suhu badan giler tinggi macam gunung berapi . semua orang kat rumah panic pastu bawak pergi klinik semua balik rumah ibu panggil pergi bilik . aku pun pergi la berjalan sambil bawak teddy bear . ibu suruh aku bukak seluar * okay ini kisah masa aku kecik jadi amik mood budak-budak okay ? 



ibu : adik bukak seluar cepat .

me : nape ? ala , sekarang ke ? malu la .

ibu : cepat la , nak masuk ubat dalam b******

me : ape ? b***** nape kat situ ?

ibu : doktor suruh masuk ubat kat situ sebab ubat telan tak berkesan . cepat la panas giler badan adik ni 

me : automatik bukak seluar sambil pejam mata 

ibu : amik ubat dalam plastik 

me : cepat la ibu 

ibu : sedang memasukkan ubat ke dalam b*****

me : secara automatik kaki naik tinggi 

ibu : sabar la 

me : geli la ibu sambil menangis sebab sakit kot  wey

ibu : sabar yea adik




lepas dah masuk ubat semua pergi tandas basuh muka sebab aku menangis tahan sakit . sakit la wey masuk ubat dalam b***** kaw ingat tak sakit ke ? cuba kaw try rase sikit sakit ke sedap . bila pergi bilik ibu , mesti teringat kisah ini . selamat sekarang dah sihat tak payah nak masuk ubat dalam b***** lagi kehkehekeh.


4 comments: