Thursday, May 12

I am Awesome So Wut


Hi & Assalamualaikum.





Hai . Hari ni aku tak pergi sekolah sebab hingus aku meleleh sampai masuk mulut hehehe . Aku bangun pagi terus bukak fesbuk aku dan tengok ade shit comment kat picture aku . WTH . 

Salah ke pakai tudung macam YUNALIS ZARAI ? Salah ke pakai tudung macam HANA TAJIMA SIMPSON ? salah ke ? salah ke pakai tudung ? salah ke mengikut ajaran agama islam ? Dan kau siapa nak cakap aku tak layak pakai tudung macam diorang ? LU SIAPA BAI ? kau tu lelaki , kau ape tahu pasal trend pakai shawl , pashmina macam diorang . Kau tu tahu kumpul awek keliling pinggang , tahu bazir duit beli rokok , tahu bawak motor belakang ade cikaro yang kau bajet 'hot' .


Sekarang semua orang pakai selendang , shawl , pashmina sebab harga selendang , shawl dan pashmina lebih murah dari tudung bawal . Zaman dahulu kala sewaktu belum wujudnya trend yuna dan hana tajima semua orang pakai tudung bawal . bukan ikan bawal . tudung bawal yang ade kelip-kelip menatang ape tah kat tepi tudung . Dulu tudung bawal merwarnai kehidupan ibu-ibu , mak cik - mak cik , kakak-kakak , adik-adik sebab tudung tu je yang wujud di malaysia ketika itu . Dan setelah sekian lama selepas MAWI kahwin dengan EKIN , EKIN keluarkan tudung ekspress yang terus serkup tu aka ariani . Tapi golongan muda-mudi tak bekenan sebab warna nya lebih kepada mak cik - mak cik . Selepas itu wujudnya Yuna yang memperkenalkan trend selendang , shawl dan pashmina ni bersama HANA T .


Kau tahu ke semua tu ? Kau tak tahu kan ? Jadi ? Baik ko diam . Faham ? . Sekarang ni tudung bawal harganya mahal , lebih kurung sehelai RM60 . Kan mahal tu . Dengan RM60 kita bola membeli 20 helai selendang yang hanya berharga lebih kurang RM 10-30 . Kan itu menjimatkan wang ? 


Ce kau tanya girlpren kau , dia pakai tudung macam Yuna  , macam Hana T sebab ape ? sebab dia pun nak ikut trend. Sebab dia nak style jugak macam orang lain. Aku bukan pakai tudung sebab nak ikut trend atau sebab aku tak de style sendiri . Aku pakai sebab itu perkara yang disukai oleh Allah . Aku nak pahala dan kau nak dosa sebab kau mengutuk orang yang memakai tudung . HA HA TAK TAHU , kau tangung la dosa kau sorang-sorang . Aku mengaku dulu aku memang nak kejar 'hot' sebab tu gambar aku kat mespes , fesbuk banyak yang tak pakai tudung . Aku malu sebab aku sebenarnya seorang yang pakai tudung , dan aku sekarang sedang berubah ke arah yang lebih baik dan sementara kau . Kau hanya seorang lelaki yang bermuka dua , yang hanya tahu menghabiskan duit membeli rokok . Dan aku rase kalau kau kumpul semua duit yang kau beli rokok tu kau dah boleh beli sebijik rumah untuk mak bapak kau . FAHAM ? 



Aku memang suka giler kat Yuna . Dan pasal guitar aku tu , suka hati aku la nak tunjuk-tunjuk kat kau , Aku tahu kau jeles . itsokeyh itsokeyh itwee tahu awak dengkis kat itewwww kan ? oppss iteww silap awak kan tak suka kat itewwww . MALUNYAAA SAYEWWW heheheh :)

No comments:

Post a Comment