Wednesday, October 20

kenapa saya sakit tekak ?

saya seorang pelajar yang sangat bermasalah , banyak ragam , banyak kerenah , banyak songgeh . saya sudah dua hari tidak hadir ke sekolah . why ?. pagi tadi saya membuaka fb saya lantas mentengok choong yen san mempos something di wall saya .dia memarahi saya kerana tak hadir tanpa menginform dia . duìbùqǐ yensan




 saya tidak hadir kerana 


A.mata saya lebam walupun baru menitikkan dua titik air mata sebab kakak saya lupa bagi hadiah b'day saya.         


B.saya dipukul sekumpulan wanita 30-an kerana difitnah mengoda suami mereka


C.saya marah sebab guru malukan kelas saya 


D.sayamengantuk lalu tidur sepanjang hari dan setelah saya bangun saya tidur lagi 




 jawapan nya ialah because i have a sore throat . ouh gosh so pain    lets sings "pain pain go away , come again another day " 








sebab - sebab saya sakit tekak yang melampau sampai tak boleh bercakap 




A.kurang minum air 
B.iklim yang berubah - rubah 
C.makan coklat banyak sangat
D.menyanyi melalak




jawapan nya ialah E.kesemua di atas . saya seorang pelajar yang membawa botol air brand "tupperware" color biru ke sekolah 24/7 . saya perlu meminum air selang 20 minit . oleh kerana sekarang kelas saya di libray saya tidak boleh membawa botol air masuk , saya terpaksa keluar untuk minum air . hal ini sangat melecahkan saya .




kedua B.iklim yang berubah-rubah . semasa duduk di libray air-cond selalu terpasang menyebabkan saya macam duduk di lautan antratika , jadi selapas loceng sekolah berbunyi tiba-tiba iklim saya berubah dari sejuk ke pada panas . ini juga merupakan faktor saya sakit tekak.




C.makan coklat banyak sangat . ini memang betul . minggu ini setiap hari saya makan cadbury padan muka saya bukan sahaja sakit tekak tapi berat badan juga naik HAHAH




D.menyanyi melalak , saya menyanyi kuat kuat sebab saya tension spm dah nak dekat .




jelaslah di sini bahawa kesuma di atas merupakan faktor saya sakit tekak dah mengambil cuti , saya sangat suka cuti . oke lah bye saya nak makan tengah hari dan makan ubat lantas tidur . bye bye .

No comments:

Post a Comment